8 Ocak 2013 Salı

Mozaik Pasta

Herkes çok mu mutlu? Evet, çünkü İstanbul’da çatılarımız karla kaplı. “Kar yağışını izliyorum, elimde kahvem” temalı tweet atmayan pek kişi kalmadığına göre, bu kahvelerin yanında en iyi ne gider diye bir düşüneyim dedim ve hemen ilk aklıma geleni yaptım. Ta-daa ve işte karşınızda mozaik pasta.
Malzemeler:
175 gr petit beurre bisküvi (1 paket)
125 gr pudra şekeri (1 su bardağı)
1 yumurta
15 gr kakao (2 çorba kaşığı)
125 gram yumuşak ya da sıvı margarin (Yarım paket)
10 gr şekerli vanilin (1 paket)
55 gr fıstık veya fındık (Yarım su bardağı)

Bir kabın içine bisküvileri ufak ufak kırın.
Başka bir kapta da margarini, şekeri, kakaoyu ve yumurtayı mikserle iyice çırpın.
Ben sıvı margarin kullandım ama siz öyle yapmayacaksanız yağı biraz eritip ılıdığında kullanabilirsiniz. Karışımınızı 4-5 dakika çırptıktan sonra şekerli vanilini de ekleyip karıştırmaya devam edin.
Ardından tercihinize göre fındık ya da fıstığı ekleyin ve artık mikser yerine bir kaşıkla ya da bir karıştırma spatulasıyla karıştırın. Ağırlaşan bir kıvamı olacak.
Kırdığınız bisküvileri de bu karışıma ekleyin.
İyice karıştırdıktan sonra bir streç filme sararak şekil verin.
Rulo, dikdörtgen ya da piramit yapabilirsiniz. Tamamen özgürsünüz.
Pastanızı buzdolabının dondurucu kısmında 3-4 saat kadar dondurun.
Süre dolunca streci çıkarın ve dilediğiniz kalınlıkta dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

Püf Noktası: Streci çok fazla pastanın içine doğru sararsanız; servis aşamasında donmuş pastanın arasından çıkarmak zor olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder