13 Nisan 2012 Cuma

Arpa Şehriye Pilavı

Merak ediyorum sadece bana mı garip geliyor pilavın içine soğan ve sarımsak koymak?? Bu tarifi gördüğümde önce bir tedirginlik yaşadım ama yine de denemeye karar verdim. Sonuç nasıl mı oldu? Elbette başarılı. Ama benim soğanla sarımsakla aram öyle çok iyi değil diyorsanız, malzeme listesinde kısıtlamaya giderek de pişirmeniz mümkün. Onu da denedim, o şekilde de gayet güzel oluyor.
Malzemeler: 4 kişilik

2 su bardağı arpa şehriye
4 su bardağı ılık et suyu
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet soğan (küçük)
1 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz
Karabiber

Sızma zeytinyağı, pişerken buruk buruk koktuğu için yemeklerimde riviera zeytinyağını tercih ettiğimi söylemiştim. Ama her zaman olduğu gibi seçim yine size ait. Tereyağı ve zeytinyağını tencerede hafifçe kızdırın.
Yemeklik doğradığınız soğanları ve ince ince kıydığınız sarımsakları kavurun. Arpa şehriyeleri de ekleyerek, soğanlar pembeleşinceye kadar kavurmaya devam edin.
İyice kavurduktan sonra et suyunu eklerken, karabiberi ve tuzu da ekleyin. Taze çekilmiş karabiber, toz halde satılandan daha lezzetli, bu nedenle onu kullanmanızı her zaman öneririm. Tencerenin kapağını kapatarak yaklaşık 20 dakika kadar kısık ateşte pişirin. Ara ara kontrol edin suyunu çekene kadar pişmesi gerekiyor. Sonrasındaysa ocağı kapatın. Pilavınızın dinlenmesi gerekiyor. Yaklaşık 20 dakika sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Püf noktası: Tavuk suyu kullanmanız da elbette mümkün ancak bana kalırsa bu pilava et suyu daha çok yakışıyor. Ayrıca her pilavda olduğu gibi arpa şehriye pilavının dinlenme aşamasında da, tencerenin üzerini kağıt havlu ile kapladıktan sonra kapağını örterek bekletebilirsiniz. Bu yöntem buharı emmesi için her zaman yararlı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder