27 Nisan 2012 Cuma

Poulet Sauté Chasseur / Tavuk Sote Chasseur

Chasseur sos nedeniyle, poulet sauté chasseur ismini alan bu Fransız yemeğini Türkçeleştirmeye çalışınca şasör soslu tavuk sote mi demeliyiz bilemedim ancak tavuk sote chasseur olarak kullanıldığına rastladım. Chasseur kelimesi Fransızcada avcı anlamına geliyor. Anlamından tahmin edebileceğiniz gibi bu sos çoğunlukla av hayvanlarının pişirilmesinde kullanılıyor ama diğer etler için de kullanımı yaygın. Günümüzde sosun ana maddelerini beyaz şarap, mantar ve soğan oluşturuyor, zaman zaman domates ve maydanoz da eklenebiliyor. İşin aslına bakacak olursak 16. yüzyılda avcılar avlandıkları bölgede hangi sebzeleri bulabilirlerse onlarla yapıyormuş bu sosu. Neyse bu avcılık meselesini kapatalım. Siz en iyisi bu leziz sosu, kasaptan ya da marketten aldığınız bir tavukla deneyin. Bakalım malzeme listemizde neler var?
Malzemeler: 4 kişilik
1 yemek kaşığı tereyağı
2 adet tavukgöğsü
2 adet but (kemiksiz tercih edilir)

Sos için:
1 su bardağı mantar
Yarım soğan
2 adet domates
1 su bardağı sek beyaz şarap
1 çay kaşığı tarhun
2 su bardağı tavuk suyu
2 diş sarımsak
5 dal maydanoz
Tuz ve karabiber

Malzemeleri önceden hazırlamak her zaman işimizi kolaylaştırıyor. Tarifin aksine tavuk göğsü yerine kanat kullandım, ancak siz göğüs etinden şaşmayın derim.
Kalın tabanlı olmasına dikkat ettiğiniz bir tavada tereyağını kızdırın. Karabiber ve tuzla tatlandırdığınız tavukları tavaya alın ve her iki tarafını da kızartın.
Tavukların üzerini folyoyla kapatarak sıcak kalmalarını sağlayın. Bu sırada sıvıyağ koyduğunuz bir tavada yemeklik doğradığınız soğanları ve sarımsakları pembeleşinceye kadar kavurun. Ardından dilimlediğiniz mantarları atarak kavurmaya devam edin.
Ben irice doğramayı tercih ediyorum. Çekirdeklerini çıkardığınız ve küp küp doğradığınız domatesleri de tavaya alın. Biraz kavurduktan sonra beyaz şarabı ve tarhunu da ekleyin. Hafif kaynatarak sosun yarısını çektirin. Çektikten sonra tavuk suyunu ekleyin ve 2/3’si çekilene kadar kaynatmaya devam edin. Tuz ve karabiberi ekleyin. Belli bir ölçü vermiyorum, tamamen damak tadınıza bağlı. Ben 1 çay kaşığı tuz ve yarım çay kaşığı kadar karabiber kullandım.

Fırın kabına aldığınız tavukların üzerine pişen sosu dökün. 180 derecede 60 dakika kadar pişirin. Yanında pilavla servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Püf noktası: Tavuğun istediğiniz bölgesini kullanabilirsiniz. Tamamen zevkinize kalmış ama en güzel göğüs etiyle ya da butlarla oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder