12 Nisan 2012 Perşembe

Ratatouille

Lezzetli olduğu kadar pişirilmesi de kolay olan dünyaca ünlü Fransız yemeği Ratatouille, Fransa'nın Nice şehrinde ortaya çıkmış. Malzemeleri hazırlarken, emin olun ki taze sebzelerin parlak renkleri iştahınızı açıyor. Bu rengarenk yemeği yaparken iki seçeneğimiz var: İlki tüm malzemeleri halka halka doğrayıp, geniş ve mümkünse oval bir fırın kabına dizerek pişirmek ve spatula yardımıyla servis yapmak. İkinci ise ki ben onu tercih ettim; çok daha pratik. Çünkü malzemeleri karıştırıp belirli bir şekil vermeye gerek kalmadan fırın kabınıza dökmeniz yeterli oluyor. Böyle pişirirseniz bir kaşık yardımıyla servis edebilirsiniz. Bu yemeği ana yemek olarak sunabileceğiniz gibi isterseniz etin veya tavuğun yanında garnitür olarak da sunabilirsiniz. Bizim "türlü" adını verdiğimiz sebze yemeğimize oldukça benziyor, pişirince bana hak vereceksiniz. Artık çok acıktım daha fazla dayanamıyorum diyenler için işte malzeme listesi geliyooorr:
Malzemeler: 4 kişilik

1 adet patlıcan
1 adet kırmızı biber
1 adet dolmalık sarı ya da yeşil biber
2 adet kabak
2 adet domates
1 adet soğan (orta boy)
2 diş sarımsak
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
Taze çekilmiş karabiber
Baharat buketi (Bir dal taze kekik, bir dal biberiye, 1-2 dal maydanoz)
1 tutam tarhun otu

Tüm malzemeleri irice ve küp küp doğrayın. Sadece sarımsağı ince ince kıyın. Fırını da 180 dereceye ayarlayın. Tencerede tercihinize göre sızma ya da riviera zeytinyağını kızdırın. Ben sızmayı kokusu nedeniyle yalnızca salatalarda, rivierayı da yemeklerde tercih ediyorum. Tamamen damak tadıyla ilgili olduğu için, seçimi size bırakıyorum.
Tencerenize önce soğanları alın ve pembeleşinceye kadar kavurun. Ardından patlıcan ve biberleri ekleyin. Biraz kavurduktan sonra da domates ve kabakları alın tencereye. Domateslerin kabuklarını soymayı ve çekirdeklerini çıkarmayı unutmayın.
Onları da biraz kavurunca tuzu, karabiberi ve kıyılmış sarımsakları ekleyin. Tüm malzemelerin iyice karışmasına özen gösterin. En son, kekik, biberiye, maydonoz ve tarhun otunu ekleyin.
Yemeğin orijinalinde tarhun otu kullanıldığı için tarife ekledim ancak damak tadıma uymadığı için ben tercih etmiyorum. Sebzeleri fırın kabına alınca, kabın üzerini folyoyla kaplayın ve 1 saat boyunca iyice pişmesi için fırına bırakın. Fırından çıkarınca sıcak ya da soğuk servis yapabilirsiniz ancak baharat buketini çıkarmayı unutmayın. Afiyet olsun.

Püf noktası: Kavurma aşamasında yanmadan ya da çok diri kalmadan tüm sebzelerin eşit şekilde pişmesi için, malzemeleri aynı boyda doğramanız çok önemli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder